پست ثابت موقت


به درخواست دوستی، قرار شده اینجا بپرسم ببینم کسی کتاب "خوب"ی راجع به امام حسین میشناسه؟

لطفا اگر میشناسین به ما هم معرفی کنیم. دقت کنین که این کتاب قراره نذری داده بشه و قاعدتا طرف دوست نداره کتابی رو به دیگران بده که توش اطلاعات غلط یا بی ارزش (از اونا که صرفا برای اشک درآوردنه) باشه.

نظرات 16 + ارسال نظر
حسنا جمعه 14 مهر 1396 ساعت 11:42 http://Chemiophile.mihanblog.com

من خودم دارم الان لهوف رو میخونم. البته با اسم آوای درد. چون چاپ های متعددی داره لهوف. البته خیلی نیومده تحلیل کنه ولی خب تمام وقایع قبل و هنگام و بعد عاشورا رو توضیح میده.

مرسی از توضیحاتت :)

فاطمه پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 01:29

سلام
منم کتاب حماسه حسینی رو پیشنهاد میدم

علیک سلام
مرسی :)

سمانه سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 15:00 http://daqqolbab.blogfa.com

راستی دوست دارم آدرس وبلاگم رو هم بذارم شاید دوست شدیم

ما با هم دوستیم .
چه جالب! من قبلا وبلاگ شما اومدم و از اسمش خوشم اومده. الانم که اومدم دوباره به این نتیجه رسیدم که چقدر اسم وبلاگتون قشنگه .

سمانه سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 14:59

سلام.
اون کامنتی که نویسنده ش نام نداره من نیستم. من با نام سمانه حتما کامنت میگذارم که نام خودم هست.

راستش نمی خوام بحثمون رو ادامه بدم چون می ترسم مصداق جدل بشه، یا ناخدای نکرده باعث ناراحتی شما.
در جواب گامنت چند نقطه گفتید که هر کسی از دید خودش می نوسه و آدم نمی دونه کدوم درسته. خب این ابرادی که شما میگیرید در حقیقت قابل رفع نیست چون نویسنده ها حتما در یکی از این کتگوری های شیعهف سنی ، خارجی قرار میگرن.

در جواب من هم گفتید اصلا بد نیست این سوال. بله قبول دارم بد نیست، هیچ سوالی بد نیست، اما هنز هم فکر می کنم ما- یعنی آدمهای تحصیلکرده- توی حوالی 30 سالگی، اینقدر کتاب خونده باشیم تا خودمون بتونیم یه کتابی که از نظرمون خوب هست رو معرفی کنیم.

سلام عزیزم
دقیقا همین طوره که میگین. حرف منم دقیقا همینه. به نظر من فقط چیزایی از تاریخ رو میشه حتمی دونست که بین همه مشترک بوده. یعنی سنی و شیعه و خارجی یه جور نقل کردن. بقیه اش دیگه واقعا معلوم نیست. البته در حد یه آدم بیسوادی مثل خودم میگم ها. وگرنه ممکنه برای یه استاد تاریخ مسلم باشه که کدوم یکی درست گفته. منظورم اینه که به عنوان یه آدم عادی به بقیه اش نمی تونم اعتماد کنم.
--
فکر می کنم با توجه به تعدد کتابایی که هست، همیشه این احتمال وجود داره که یه عالمه کتاب خوب هست که آدم هنوز نخونده. وگرنه این دوست من کتاب زیاد می خونه، می دونم. اما خب نتونسته هنوز اون کتابی که به دلش بشینه و واقعا در حدی بدونه که به دیگران معرفی کنه رو پیدا کنه. از این جهت سوال پرسیده. وگرنه من مطمئنم چندین برابر من حداقل کتاب خونده.

گندم دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 21:52

من کتاب شعر یا گنجینه عمان سامانی رو معرفی می کنم با شعر و بسیار زیبا ذکر شده و بعضی از این اشعار نیز توسط حسام الدین سراج نیز خوانده شده بیان بسیار لطیف و زیبایی از عاشورا دارد

مرسی :)

..... دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 18:38

سلام

منظورتون از اینکه:
"من خودم چند تا کتاب خونده ام، اما اون جوری که من می خواستم، یه کتاب تاریخی بی طرف باشه، هیچ وقت نتونستم پیدا کنم. بالاخره طبیعیه که هر کسی تاریخ رو به نفع خودش می نویسه دیگه."
چی هستش منظورتون رو متوجه نشدم

سلام
فکر می کنم واضحه دیگه.
مثلا شما خیلی از وقایع رو از دید اهل تسنن می خونین یه جور روایت کردن، از دید اهل تشیع می خونین یه جور روایت کردن. از دید یه خارجی هم که می خونین، کلا یه جور دیگه روایت کرده.

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 10:29

"اون جوری که من می خواستم، یه کتاب تاریخی بی طرف باشه، هیچ وقت نتونستم پیدا کنم. بالاخره طبیعیه که هر کسی تاریخ رو به نفع خودش می نویسه دیگه"
در این مورد به نظرم مقتل آه سعی شو کرده

ممنونم از توضیحتون :)

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 09:10

کتاب شهید جاوید نوشته آییت الله صالحی نجف آبادی

مرسی :)

زهرااا یکشنبه 9 مهر 1396 ساعت 23:45

کتاب آه
فتح خون
سلوک عاشورایی

مرسی از پیشنهاداتون :)

سمانه یکشنبه 9 مهر 1396 ساعت 19:11

سلام.
هم اینجا هم توی وبلاگ "جمع اسمانی ما" که نمی دونم میشناسید یا نه، همین سوال ی دوست شما مطرح شده بود.
من جواب درستی ندارم براش، و انگار هم خیلی ها ندارند.
خیلی دردناکه نیست؟ که ما توی این سن و سال ، تازه دنبال ی کتاب ِ خوب راجع به امام حسین هستیم...

سلام
به نظر من اصلا بد نیست که آدم بخواد تو این سن بخواد راجع به امام حسین دنبال کتاب "خوب" باشه. این معنیش این نیست که طرف تا الان کتاب نخونده، معنیش اینه که کتاب خوب و درست و حسابی ای نتونسته پیدا کنه راجع بهش! درد اینجاست!
من خودم چند تا کتاب خونده ام، اما اون جوری که من می خواستم، یه کتاب تاریخی بی طرف باشه، هیچ وقت نتونستم پیدا کنم. بالاخره طبیعیه که هر کسی تاریخ رو به نفع خودش می نویسه دیگه.

[ بدون نام ] یکشنبه 9 مهر 1396 ساعت 16:30

با سلام
مقتل آه روزشکاری از وقایع کربلا و بعد از شهادت حضرت است
رمان نامیرا رو هم تعریفش رو زیاد شنیدم

سلام
مرسی :)

mostaffa یکشنبه 9 مهر 1396 ساعت 00:21

سلام به شما
کتاب " پس از پنجاه سال؛ پژوهشی تازه پیرامون قیام حسین(ع) "
اثر استاد جعفر شهیدی

سلام
ممنونم :)

..... شنبه 8 مهر 1396 ساعت 17:17

سلام
وقت بخیر

کتاب سلوک عاشورایی حاج آقا مجتبی تهرانی که 10 جلد است و در هر جلد یکی از مفاهیم دینی را با محوریت قیام امام حسین ع بررسی کرده اند، برای مثال: حق و باطل، عزت، هجرت، پایداری و ... البته هر جلد کتاب را می توانند جدا تهیه کنند
از نظر امامان شیعه اسلام 4 وجهه دارد:
وجود اسمی
وجود مفهومی
شخصیت اسلامی
جامعه اسلامی
در این کتاب این 4 وجهه به خصوص وجود مفهومی به خوبی توضیح داده شده است و مفاهیم اسلامی و دلایل قیام امام حسین ع در کنار هم بخوبی درک می شوند، برای اطمینان خاطرتان باید بگویم خود من این کتاب ها را خوانده ام

با آرزوی موفقیت

سلام
مرسی :)

Iiiiii شنبه 8 مهر 1396 ساعت 16:22

فکرکنم سه جلدی حماسه حسینی شهیدمطهری از هرچیزی بهترباشه

مرسی از پیشنهادتون :)

[ بدون نام ] شنبه 8 مهر 1396 ساعت 15:36

با سلام
بنده کتاب ’’روز حسین’’ را پیشنهاد میدهم.بنظرم کتاب مختصر ومفیدی است که قسمتی از هزینه کتاب هم صرف امور خیریه میشود.فکر میکنم اطلاعات بیشتر را میتوانید از سایت موسسه مهرامام هادی (علیه السلام) کسب کنید.*یاعلی*

سلام
ممنونم :)

حمیده شنبه 8 مهر 1396 ساعت 12:27

سلام.من کتاب «خصایص الحسین» را پیشنهاد میکنم.خودم هنوز نخوندم اما از یک کتابخوان حرفه ای پرسیدم.

سلام
مرسی از پیشنهادتون :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد